vrijdag 5 oktober 2012

Dinsdag 2 oktober 2012


Vandaag bleek eerst een rustige dag te worden, maar draaide uiteindelijk uit op een toch wel drukke dag. Ik stond op om 8u en voelde me nog enorm moe, ik zou het niet erg gevonden hebben moest ik de hele dag thuis hebben gezeten en wat had kunnen luirikken. Om 12u ben ik gaan lunchen met de kinderen van mijn gastgezin en het omaatje. Ze wouden mij dolgraag eens meenemen naar de beste plaats om ‘somtam’ te eten. Somtam is trouwens een soort spicy salade. En ze hadden gelijk, het eetshopje had inderdaad wel lekkere somtam, al hebben ze er ook deze keer weer de vissaus moeten uitlaten voor mij! Het is echt fijn om met leeftijdsgenoten op stap te zijn, je kent mij, ik ben graag het huis uit en zie graag nieuwe dingen, en hoe kan je dat beter zien dan met jongeren? Al blijft het toch nog altijd even wennen dat ze mij Phee Sally noemen, omdat ik ouder ben. Tijdens onze lunch kreeg ik plots een telefoontje van mijn school, Weerawatyothin. Ze vroegen of ik vandaag al zou kunnen komen lesgeven, dat kwam natuurlijk wel even overwachts, want ik had voorzien dat dat maar vanaf 24 oktober zou zijn, we zijn nog maar de 2e. Zonder enige voorbereiding begaf ik me dan maar naar school, al hopend dat alles wel vlotjes zou verlopen. Gelukkig heb ik zo’n toestanden wel al meerdere keren voor gehad, zodat ik daar wel vlug op kan inspelen. Eenmaal aangekomen op school ontmoette ik de verantwoordelijke van het talendepartement van onze school. Een heel vriendelijke man, echt waar! Hij vroeg me of ik eigenlijk direct al wou beginnen met lesgeven, maar niet zomaar lesgeven, aan de leerkrachten hier les geven. Hij zei dat ik dan elke dag 4u zou moeten lesgeven en dat 3 weken lang, tot het nieuwe semester begint. Ik schrok natuurlijk wel een beetje, want zomaar ineens je vakantie opgeven piekt toch wel een beetje. Hij vertelde me dan dat ze ook deze maand al een loon zouden geven, dus dat was natuurlijk wel mooi meegenomen. En zodus, enkele minuten later was ik dus alweer les aan het geven aan mijn nieuwe collega’s. De lessen verliepen echt vlot, en we hadden weer veel plezier. Ik hou er enorm van om aan volwassenen les te geven (in Thailand toch), omdat je daarmee ook eens goed kunt lachen. Na de lessen moest ik weer even wennen aan dat moment van glorie dat we de vorige keren ook altijd hadden. Een fotosessie!
Ik geniet er weer met volle teugen van, zelfs al ben ik niet iemand die graag in de belangstelling sta. Ik weet al meteen dat ook deze school me enorm gaat liggen, ik word hier hartelijk ontvangen, de mensen zijn enorm vriendelijk, en ook aan lachen is hier geen gebrek. Om 4u zat mijn shift erop en ben ik dan met mijn gastvrouw doorgereden. Mijn gastvrouw en haar zoon besloten om nog even naar het ‘marktje noj’ te gaan, wat letterlijk het kleine marktje betekent, al vond ik dat marktje toch niet zo klein hoor. Plots besefte ik dat ik binnen een maand al alleen marktjes ga moeten bezoeken, want dan woon ik alleen, het wordt dus dringend tijd dat ik wat meer Thais ga leren! Om half 6 kwamen we eindelijk thuis aan, ik was al wel een beetje moe, maar ik had beloofd aan de dochter des huize dat we vanavond gingen joggen. Ik vond het eigenlijk wel grappig hoe lang we moesten rijden om dan maar een half uurtje te gaan joggen. In BelgiĆ« trek je de deur achter je dicht en begin je te joggen, hier moet je eerst 3 kilometer rijden vooraleer je in een park komt waar je kunt joggen. De mensen doen dat hier niet op straat, en ik denk dat dat vooral komt omdat ze hier geen voetpaden kennen. Woon je natuurlijk in een straat zoals bij mijn vroeger gastgezin, dan heb je kilometers uitgestrekte gebieden waar je kunt gaan joggen. Bon, om kwart na 6 zijn we dan begonnen met joggen, maar echt joggen noemde ik het niet. We liepen 200 meter en dan vroeg de dochter des huize al om te stappen. We stapten dan een 800 meter en liepen daarna nog 200 meter, enzoverder. Raar eigenlijk, want zij gaat elke dag joggen, dan zou je toch een beter uithoudingsvermogen moeten hebben? Ik voelde me helemaal niet uitgeput, maar ik was wel bezweet, en dat heb ik eigenlijk in BelgiĆ« nooit wanneer ik sport. Zo zie je maar weer hoe vochtig het weer hier wel is! Het was 7u vooraleer we thuis waren, honger had ik nu wel gekregen! Na een gezellig avondmaal, en een goede douche was het tijd om me naar boven te begeven en eindelijk wat te rusten. Klaar voor een volgende werkdag, maar niet klaar om dan om 6u al op te staan.
 

Geen opmerkingen: