vrijdag 9 maart 2012

vrijdag 9 maart

Vandaag mochten we eens wat langer slapen, tot 8u. Helaas werd ik om 6u gewekt door een persoon die mij 5 keer belde, wat een stalker! Het was een chauffeur van een tuktuk die wij gisteren eens hadden gebeld en die mij weer wat wou verkopen (of aansmeren, want daar zijn ze hier wel goed in). Om 9u 30 vertrokken we naar de busterminal, daar was een mini van voor ons voorzien die om half 11 zou vertrekken naar het Noorden van Phuket. We hadden Phuket wel al gezien, maar vermits we daar ons vliegtuig moeten nemen besloten we nog even het Noorden te bezoeken. We waren natuurlijk, zoals de meeste Belgen, veel te vroeg. We besloten dan in een heel schattig cafeetje iets te drinken. Daar heeft Nele een heel avontuur beleefd met het toilet, maar de details bespaar ik jullie! Om half 11 waren we weer aan de terminal, we hebben nog een half uur moeten wachten op die mini van. Timing kennen ze hier echt niet hoor! De busrit ging normaal 1 uurtje duren en we gingen afgezet worden aan een bushalte. Na 40minuutjes, echter, stopte ineens die mini van in ‘the middle of nowhere’ en zei de chauffeur dat we eruit moesten. Wij wisten natuurlijk helemaal niet waar we waren. We zagen gelukkig daar een hutje waar een vrouw en een man zaten en die man bood ons aan naar Nai Thong beach te brengen, hij zei dat daar veel hotelletjes zouden zijn. Hotelletjes genoeg ja, maar wat een prijzen! 3000 baht per nacht (75euro), dat ging toch echt wel net ietsje over ons budget. Wij vroegen dan ook voortdurend naar ‘a travel agency’, maar dat woord was waarschijnlijk veel te moeilijk voor hem. Gelukkig had ik een woordenboek op mijn gsm die de woorden in het thais kon uitspreken. Voila, even vlug opgezocht en hij verstond het! En we waren weer op weg. Hij nam ons dan maar mee naar een ander strand, ietsje dichter bij de luchthaven, Hai nai yang. Daar probeerde hij ons een kamer aan te smeren voor 1300 baht per nacht, maar er stonden maar 2 bedden. Dat is natuurlijk niet comfortabel als je met 3 personen op reis bent. Hij verstond het echt niet! Het was echt een avontuur iets te vinden, en vooral omdat die Thaien ons zien als een ATM. Maar wij zeiden ook ‘wij zijn maar studentjes, wij hebben geel geld!’ En dat is ook zo, ons geld vliegt er hier veel te snel vandoor, en we letten er al zo enorm op! 3e keer goede keer, want dan gaf hij ons een bungalowtje, waar we een bed extra konden inzetten. Dat kwam dan nog goedkoop uit! Enig nadeel, onze wc trekt niet door!Hij wou ons nog wat extra geld aansmeren voor de trip, maar we hebben ons niet laten doen. Afgesproken is afgesproken, seg, ze verdienen al genoeg! We zijn daarna iets lekkers gaan eten op het strand, want ondertussen was het al enorm laat en ons maagjes grommelden. We kregen 10% korting omdat we de zus van de eigenares 5minuten daarvoor hadden leren kennen in een winkeltje. Altijd handig! Na het eten hebben we een fikse wandeling gemaakt, dat deed enorm veel deugd. Wat wel bizar was eigenlijk, was dat er dode bomen op het strand lagen waar de wortels hoog boven de grond uitstaken. Het leek zowat of er daar net een tsunami was doorgespoeld. Tijdens het avondeten viel ons eten wat tegen, en bij mij vooral! Ik had een mangoslaatje besteld, want ik ben zot op mango’s hier. Echter, toen het bordje voor me kwam te staan rook ik al dat er een of ander ‘seafoodje’ in zat. Zoals je weet, ik mag dat niet eten, dus was mijn honger ook echt helemaal over. Gelukkig kregen we van het vrouwtje een gratis bordje ananas, zodat ik toch nog iets binnen had. Op het strand verkochten ze tijdens ons eten ook ‘geluksballonnen’. Voor diegenen die dat niet kennen, het is een papieren ballon met onderaan een lont. Je steekt de lont aan en laat de warmte van de vlam in je ballon komen. Na een tijd zal de ballon opstijgen en alleen gaan vliegen. Er was een koppeltje dat dat eens wou proberen, maar als je een beetje weet hoe dat werkt, dan zag je direct dat zij dat helemaal verkeerd deden. Resultaat: hun hele ballon stond in vuur en vlam! Gelukkig ging hun 2e keer beter. Hopelijk komen ze morgen nog eens rond met die ballonnen, zodat wij dat ook eens samen kunnen doen. Het was een toffe dag, maar onze vakantie begint al te korten!

Geen opmerkingen: