zondag 11 maart 2012

Zondag 11 maart



En het is 'zondag', voor ons wel in de letterlijke betekenis. Vandaag besloten we een dagje te luirikken, want dat heb je wel even nodig als je voortdurend van hier naar daar trekt. We huurden een ligzetel en parasol voor maar 2,5 euro voor een hele dag. Zalig toch? We zijn gaan lunchen in ons favoriet restaurantje, Baan Ra Tree. Een restaurantje dat ik echt iedereen kan aanraden! Je zit letterlijk op het strand en het personeel is super vriendelijk. De man kent ons al goed, want we komen er al enkele dagen. Hij had ons beloofd een tafeltje te reserveren voor het avondeten. En hij heeft zijn woord gehouden. Toen we aankwamen om 8u zat het daar helemaal vol, op het strand stond er 1 tafeltje gedekt met een mooi boeket erop. Wat een service! Het eten was weer adembenemend lekker. We hadden alledrie vlees met 'Mass Potatoes' erbij, in plaats van 'Mashed potatoes'. Dat was smullen, want het was gemaakt van zoete aardappel, en zoals je weet, ik ben dol op sweet potato! Na het eten zijn we even een souveniertje gaan kopen. Ze maken van kokosnoten een potje en maken daarin met kaarsvet een bloemetje. Echt mooi, en het ruikt heerlijk. Er was daar een man/vrouw, die ons hielp. Best wel een raar zicht, want zijn gezicht was enorm mannelijk, maar zijn lichaam was dan weer vrouwelijk. Van tegenstrijdigheid gesproken. Ik vroeg me op dat moment af wat hij zou zeggen. Hier in Thailand heb je de beleefdheidsvorm 'ka' (voor de vrouwen) en 'krab' (voor de mannen). En daarom vroeg ik me af welke vorm hij/zij zou gebruiken. En ja, toch wel de vrouwelijke vorm. Wat een interessante cultuur. We zijn het al zo gewoon, maar het blijft toch elke dag interessant. Zoals ik vorige week tijdens een interview van een vriend zei 'aan een cultuur kan je nooit helemaal wennen, er zijn altijd nieuwe dingen en nieuwe ervaringen en die zullen er altijd blijven komen!'. En zo zijn we helemaal klaar om morgen naar Bangkok te trekken.

Geen opmerkingen: