zondag 4 maart 2012

zondag 4 maart

Vorige nacht ben ik een paar keer gewekt door vieze Westerse mannen die in het midden van de nacht thuis kwamen met een thaise vrouw. Leuk is natuurlijk anders, en zeker als je van het minste wakker wordt. Om 5u was ik daarom klaarwakker, en heb ik dan maar gedoucht. Om kwart voor 9 had ik met Sam en Nele afgesproken aan de balie, we zijn dan in een heel Westers restaurant gaan ontbijten (ja, in Patong is alles Westers). We waren blij toen de chauffeur ons kwam ophalen om kwart na 9, zodat we zo snel mogelijk uit dit lelijk gat waren. Het busje bracht ons naar een klein haventje in Phuket city waar we op een bootje mochten. Eerst moesten we wel een stikker gaan halen om op onze T-shirt te plakken. Het was een tocht van 2u, en hoe dichter we bij Koh Phi Phi kwamen, hoe mooier het uitzicht werd. Aangekomen op Koh Phi Phi moesten we nog eens 20 baht (een halve euro) betalen om het eiland proper te maken. Onze eerste indruk was enorm goed, we liepen door schattige, kleine straatjes. Ik moet toegeven, ook hier is het toeristisch, maar niet zoals in Patong. De zoektocht naar ons hotelletje was nog niet zo simpel in het begin, want het was enorm hit en we sleurden wel wat met rugzakken. Toen we aankwamen moesten we een enorme trap op, handig is dat wel niet direct. Het hotel is super, ik lig samen met Sam en Nele op een kamer en we betalen maar 15€ per nacht. Daarna zijn we gaan eten in een restaurantje, genaamd ‘the rock’. Het was gebouwd in de helling van een rots en tussen een grote boom. Echt mooi! Je vindt het misschien raar, maar wij besloten om toch maar Thais te eten, want onze maag kan blijkbaar niet meer tegen de vettigheid van het Westerse eten. Dan zijn we wat gaan wandelen, of liever, gaan zwemmen in de baai hier aan ons hotel. Jeetje, dat water is hartstikke warm. Dat was best wel zalig. We hebben een eind gezwommen, want het uitzicht was adembenemend. Toen we op weg waren naar huis stapten we een duikwinkel binnen, dat zouden we hier heel graag doen. Plots begon het echt te gieten, te bliksemen en te donderen. Ik heb nog nooit in mijn leven zo een luide donder gehoord. We moesten er helaas door en gebruikten dan maar onze strandhanddoek om ons droog te houden. Het was een tof ritje naar ons hotel, want de straten waren helemaal onder geregend en we liepen tot onder onze knieĆ«n in het water. Daar moet je dan voor in het warme Thailand zijn, lol! We waren kletsnat en besloten om op het strand dan maar iets te drinken, daar zat natuurlijk geen kat! Waaw, dat leek echt even op Jamaica, want op het strand waren allemaal hele toffe barretjes waar je cocktails en dergelijke kan drinken. Wat een uitzicht! De bedienden van het barretje keken ons aan alsof we gekken waren. En eigenlijk waren we dat ook een beetje, want in de gietende regen, donder en bliksem zijn ze in het donker nog gaan zwemmen! Wie kan dat zeggen, dat hij in volle regen gaat zwemmen? Gek, dat zijn we misschien wel, maar het was een super toffe ervaring. Nu 2u later is het nog steeds aan het gieten, we krijgen al het gevoel dat de regen ons achtervolgt. Want elke keer als wij vakantie of weekend hebben is het plots kouder, overtrokken of regent het! Ons kamer is ondertussen ook helemaal doorweekt, want onze kledij hangt nu op en alles druipt nu lekker op de grond. Heerlijk hoor!

enkele fotootjes met de gsm: