zondag 30 september 2012

zondag 30 September 2012


Zondag, rustdag. Met een weeral korte nacht stond ik op om 7u, want mijn zus zou hier om 8u aankomen. Haar kennende wist ik dat dat wel wat later kon worden, dus bleef ik nog een half uurtje liggen. Maar een half uurtje later, bleek ineens 2u later te zijn, zo kennen we ze weer, ons Nok! ;) Vermits ze nog niet had ontbeten gingen we dan naar the bowl. Ze vertelde me dat het voelde alsof ik nooit weg was geweest, al voelde ik het nu wel wat anders aan. Toen ik vertrok  de laatste keer waren Nok en ik 2 handen op 1 buik. Ook al hoorde ik ze daarna nog elke dag, ik voelde toch weer wat ‘afstand’ deze ochtend. Niet in de slechte zin, gewoon weer dat je moet aftasten. Na haar brunch zijn we direct iets spannends gaan doen, we zijn mijn nieuw appartement gaan bekijken. Dat wou ik het liefst met Nok doen omdat zij goed Engels kan, en me dus van alles op de hoogte kan stellen. We kwamen aan in een zeer mooie straat met allemaal weelderige bloemen aan de zijkant. Ik voelde me direct op reis, maar ik had ook door dat dit duidelijk een straat was voor de ‘rijke’. We reden op een oprit van een immens grote villa, en ik kon mijn ogen maar niet afwenden van dit kot. Wat een schitterend huis, maar ik zou het zelf toch niet willen kuisen! Achter deze villa stonden 2 grote gebouwen die bestonden uit appartementen. De vrouw toonde ons direct het appartement waar net iemand uit verhuisd was. Wat me opviel was dat het appartement niet echt heel groot is, maar het heeft echt wel alles. Een microgolf, een super grote kast (voor de zovele kledij die ik bijheb), een flat screen, satelliet tv met Engelse kanalen, een koelkast, tafel,… Ik was direct verkocht, ik zag mezelf hier wel al vertoeven, en ook Nok keurde het direct goed. Ze vertelde me achteraf dat ze maar al te graag dikwijls zal willen binnen springen, waar ik zeker geen bezwaren tegen heb! Wat me ook direct opviel was de rust. Ik voelde me direct weer helemaal op mijn gemak, en dat op slechts 1 kilometer van het centrum! Wat moet je nog meer hebben? Een zwembad misschien? Ohja, ook dat is inbegrepen. De huurbaas heeft een zwembad in zijn tuin, en daar mogen we ook lekker in gaan plonsen. We maakten direct een deal dat ik 1 november mag verhuizen. Het zou ook vroeger gekund hebben, maar ik vind het beter zo omdat ik dan al een week en half heb kunnen lesgeven en de buurt en school dan zowat ken. Ohja, mijn nieuw stulpje ligt ook maar 1 kilometer van mijn school, perfect toch?






 
Met een goed humeur gingen we dan wat shoppen aan Rajabhat university. Daar hebben ze elk weekend een klein marktje waar ze kledij verkopen. Ik was nog wat op zoek naar kledij om in les te geven, want nonnekledij had ik niet bepaald mee! Ik heb 2 bloesjes gekocht, een rok, een kleedje en 3 riemen. Je raadt nooit wat ik hiervoor heb betaald! 25€ en daar zat dan nog een kleedje voor Nok bij ook. Onvoorstelbaar, toch? Mijn dag kon al niet meer stuk, zo zou ik elk weekend wel kunnen shoppen, hihihi!
Het was ondertussen al 2u s ’middags, dus hadden we nog tijd zat om samen vanalles te doen. We besloten voor een thaise massage te gaan, maar eenmaal aangekomen bleek die zaak al gesloten te zijn. We zijn dan maar gaan bowlen. En herinner je nog het verhaal van de laatste keer? Mijn laatste weekend vooraleer ik terug naar België keerde ging ik ook bowlen met Nok, het vreemde was toen dat onze techniek steeds mankeerde waardoor we lang moesten wachten vooraleer de kegels daar terug stonden. Alle andere banen hadden geen problemen, enkel die van ons. Wel, vandaag hadden we weer hetzelfde probleem, en ook alle andere banen gingen vlotjes. We konden het niet geloven, waarom overkomt dit ons elke keer?


We hebben het dan maar bij 1 spelletje gehouden, en begaven ons naar andere oorden. Nok wou me nog een park tonen dat dicht bij mijn nieuw appartement ligt, er was daar net een of andere wedstrijd bezig, dus het was redelijk druk. We huurden 2 roze fietsjes voor een halve euro en deden een klein fietstochtje. Zaaaalig, lang geleden dat ik me nog zo rustig en relaxed had gevoeld! We besloten ergens te stoppen en daar onder een prieeltje wat te tetteren. Het zou de perfecte plaats zijn voor koppeltjes! We tetterden zo lang dat we plots een zonsondergang zagen. Het is echt leuk om iemand te hebben waar het hier zo goed mee klikt! Na de zonsondergang reden we nog een toertje, met een lekker fris windje in de haren.


Vermits ik nog niet had geluncht had ik toch wel wat honger, dus gingen we nog eens grillen in de grillbar waar we altijd naartoe gingen. Je raadt het nooit! Die grillbar die altijd vol zat was gesloten, weg! Sam en Nele zullen het niet graag horen ;) Gelukkig hadden we onderweg iets anders gezien dat er ook wel leuk uitzag. Het was een ander grillrestaurant (waar je niet à volonté kon eten), maar dat een tweede verdieping had dat uitkeek over de straat. Lekker eten, een mooi uitzicht, leuk gezelschap, meer hoef ik echt niet te hebben! Ook Nok genoot er met volle teugen van, want ze kon niet stoppen met glimlachen!

Om half 8 moesten we helaas P’Pat ophalen in Surin, dus zat onze tijd er bijna op. De tijd vandaag ging weeral veel te snel. Eenmaal thuis heb ik nog even gebabbeld met de dochter des huize en haar nicht. En dan bedje in, met een glimlach op het gezicht en een warm gevoel in het hart. Waren alle dagen maar zo ;) Maar morgen heb ik ook weer leuke plannen, ik kijk er dus al naar uit! Jullie ook?

1 opmerking:

mama en guido zei

leuke nieuwe stek, hoop dat we het snel in het echt kunnen bewonderen en dat je e daar lekker voelt!xxx