woensdag 16 mei 2012

Zaterdag 12 Mei

Met een te korte nacht achter de rug stonden we op om 7u omdat we zoveel mogelijk uit onze 3 dagen wouden halen. S ’Morgens zijn we eerst even gaan ontbijten in een gezellig Japans bakkertje, daarna zijn we naar een Koreaans toeristenbureau gegaan waar we enkele tickets moeten gaan afhalen voor vanavond en onze trip van morgen. Ik verklap natuurlijk nog niet van wat! Direct daarna waren we klaar voor onze Thaise massage die 2 uur duurde.
Wat deed dat weeral overweldigend deugd! Af en toe is het wel even de adem inhouden wanneer ze weer ergens een drukpunt hebben gevonden en daar dan enorm hard op duwen. Maar wat mij het meeste kan bekoren tijdens die massages is de massage van de rug. Ze zetten je hand dan achteraan je nek en trekken op een of andere manier aan je zodat je je hele rug hoort kraken. En het is voor dat gekraak dat ik naar een massage ga! Het was natuurlijk al middag toen de massage gedaan was, dus zijn we in Siam iets typisch Thais gaan eten. Ik neem geen genoegen meer met Westers voedsel, het proeft al veel te vet! We namen dus papaya salade (jaja, de spicy versie), groene curry en rijst met omelet (op zn thais).
Heerlijk, al moet ik zeggen dat het eten dat wij in Surin eten toch meer smaakt, misschien omdat we die smaken nu zo gewoon zijn, of omdat dat echt plattelands voedsel is? Na onze lekkere lunch zijn we even vlug gaan shoppen, want ook deze keer moesten er souvenirs gekocht worden voor vrienden in Korea. En ikzelf wou nog even de grote boekenwinkel in Siam bezoeken waar een overvloed aan Engelse boeken ligt! Het was helaas al erg laat toen dat allemaal gedaan was, en we moesten vlug naar ons hotel om ons te gaan klaarmaken voor ons romantisch diner! En een diner dat was het zeker! Ik werd meegenomen naar de rivier die door Bangkok stroomt. Er werd ons een bloem opgespeld en een foto werd van ons gemaakt. We moesten nog een uurtje wachten, dus trakteerde ik op een cocktail in een van de gezellige barretjes aan het water. Ik nam een mai tai, wat letterlijk betekent ‘niet thais’.
Toen het tijd was gingen we ‘boarden’, we namen het kleine trapje naar de cruise. Binnenin de cruise namen we de trap naar boven, waar tafeltjes mooi gedekt stonden. Het was natuurlijk helemaal af! Het uitzicht was adembenemend, de lichtjes van de hoge gebouwen die je voorbij vaart, de frisse wind op je snoet, het heerlijke buffet, en last but not least, het prettige gezelschap! Een diner om nooit te vergeten! Na 2u varen en eten waren we natuurlijk doodop, dus zijn we na deze zalige avond maar direct gaan slapen, want morgen moeten we er alweer uit om half 6!

Geen opmerkingen: