dinsdag 8 mei 2012

Zondag 6 Mei

En het is zondag, volgens mijn huidig gastgezin is dat DE dag om echt niks te doen. En dan nemen ze het woord ‘niks’ echt wel heel letterlijk. De hele dag hebben de kinderen tv gekeken en op internet gespeeld, mijn gastvrouw lag de hele dag in de zetel te slapen. Zalig toch, maar ikzelf zou het niet kunnen. Na 3u in mijn kamer te vertoeven kwamen de muren op me af, dus ging ik even op mijn balkon zitten. Vermits daar geen stoelen staan en de grond te vuil is heb ik dat plan maar snel stop gezet. Ik dacht dan maar even de was te doen, dat breekt toch weer even de lange dag. Ik verschoot dat dit gezin een volautomatisch wasmachine had, en zo kon ik dus mijn tijd niet echt verdoen aan de was. Gelukkig had ik een leuk alternatief, anime bekijken! Het internet stond op dus kon ik (heel langzaam wel) een beetje anime zien. Daar was ik gelukkig even mee zoet! Plots klopte een van de dochtertjes op mijn deur en kwamen ze mijn lunch brengen. Een kant-en-klare maaltijd. Het smaakte niet echt en het was ook een beetje weinig, maar ik had gelukkig nog een voorraad koekjes.
Om half 2 kreeg ik een sms van Nele, zij zaten hun blijkbaar ook een beetje te vervelen. We zijn dan met zn drietjes een ice cocoa gaan drinken. Het was wel een lachertje, want de hele dag was het snikheet, wij komen buiten, en na 2 seconden begint het water met bakken uit de lucht te vallen. Bijgevolg, kletsnat! Als echte avonturiers kan ons dat natuurlijk helemaal niks schelen en stappen we gewoon verder. Na onze lekkere ice cocoa (waar we ondertussen aan zijn verslaafd) doen we een kleine wandeling rond het watertje aan het eind van onze straat. Het deed deugd even buiten zijn! En daar eindigt eigenlijk een beetje mijn verhaal van vandaag, want eenmaal ik terug thuis was gebeurde er weer enorm weinig.

Geen opmerkingen: