dinsdag 15 mei 2012

Vrijdag 11 Mei

Om 6u werd ik wakker van het gerommel van P’Eve. Handig is het toch niet om in dezelfde kamer te slapen als iemand anders. Maar ik moet zeggen dat ik enorm zalig heb geslapen, ook al was het op de grond. Om 7u was ze alweer weg, ze moest haar boyfriend naar zijn werk brengen. En daar zat ik dan weer alleen. Ze beloofde om half 12 terug te zijn, want dan moesten we echt wel gaan vertrekken naar ‘Nakhonchai air’ bus terminal. Om half 12 begon ik me toch wat ongerust te voelen, want mijn bus vertrok om 25 na 12 en ik wou die echt wel niet missen! Om kwart voor 12 kwam P’Eve dan uiteindelijk aan, vliegensvlug nam ik alles bijeen om eindelijk naar Surin te ‘vliegen’. We hadden gelukkig nog 10 minuutjes over toen we aankwamen, en ik keek al direct tegen de lange rit naar Bangkok op. De slechte herinnering van vorige keer (in de trein) zat waarschijnlijk nog te fris in mijn gedachten om alweer uit te kijken naar de rit naar Bangkok. Maar ook deze keer was er een goede reden waarom ik die rit toch deed! Toen ik op de bus stapte merkte ik direct dat dit best een comfortabele rit zou kunnen worden. De benenruimte was enorm en de zetels zaten comfortabel. Tijdens de rit kregen we ook nog water, appelsiensap, melk, chips en een kleine maaltijd. Ik was overdonderd, voor slechts 376 baht (8€) had ik een luxueuze rit naar Bangkok. Al moet ik zeggen dat ook deze keer de 6u durende rit lang leek, gelukkig had ik muziek bij! Voor diegene die het ooit overwegen om naar Thailand te komen en een bus te nemen, neem zeker Nakhonchai Air, echt wel aan te bevelen! Ik kwam aan in Mo Chit, dat was nog 10kilometer van ons hotel. Het duurde echter een tijdje vooraleer ik een taxi kon vinden en de rit naar het hotel duurde nog eens dubbel zo lang. Over een rit van enkel 10kilometer hebben wij 40minuten gereden. Toen ik aankwam in het hotel was ik doodmoe, ik viel dan ook direct in slaap. Helaas mocht dat dutje niet te lang duren, want om 12u s ’nachts moest ik alweer vertrekken naar de luchthaven. Ik vond gelukkig direct een taxi en kwam al om kwart voor 1 aan, ik kreeg toen een telefoontje dat ook mijn wederhelft net was aangekomen. Met een leuk vooruitzicht en een toffe tijd voor de boeg haalde ik mijn geliefde af om samen mijn (vroege) verjaardag te kunnen vieren!

Geen opmerkingen: