zondag 1 april 2012

donderdag 22 maart

Rara, zoek het portret van Sally :)


Het is weeral een tijdje geleden dat ik tijd had om te posten. Ik heb daar natuurlijk een gegronde verklaring voor! Mijn collega Engels hier, Miss Nok, moet volgende week haar thesis indienen voor haar masterjaar. Zij heeft mij daarom gevraagd om haar thesis te corrigeren, en dat bleek meer te zijn dan verwacht. Een Belg zou vragen om enkele delen te verbeteren, om de ander geen overlast te bezorgen, maar hier in Thailand gaat dat een beetje anders. Als een Thai ergens een voordeel uit kan halen, dan zullen ze dat wel doen, ze zijn liever lui dan moe! Vandaag was de 4e dag van ons Engels kamp. Vandaag zat de sfeer erin en waren de leerlingen enorm enthousiast. Miss Nok had ons meegedeeld dat er vandaag 30 leerlingen zouden komen, maar uiteindelijk waren dat er wel een pak meer. Dat was voor ons natuurlijk wel tof, want dat betekent dat de leerlingen ons kamp best wel leuk vinden. Na ons kamp nam mijn thaise mama ons mee naar Prasat omdat we wat knutselgerief wouden kopen voor ons kamp. Het was een fijne verrassing toen we hoorden dat de school dat materiaal zou betalen. We hebben er dan maar wat op gelet dat we niet de duurste dingen kochten. Daarna nam mijn mama ons mee naar het ziekenhuis, haar nicht was blijkbaar bevallen en die wou ze bezoeken. En, mijn andere collega (waarover je al zoveel gehoord hebt) Pi Noy, haar mama ligt ook in het ziekenhuis. In BelgiĆ« is het niet de gewoonte om mensen te gaan bezoeken waar je niet echt dicht bij staat, maar hier bezoekt iedereen iedereen. Zo moesten wij dus mee naar de mama van Pi Noy. Dat deed best wel raar hoor, zo binnenkomen in een ziekenkamer waar een onbekende zieke vrouw op het bed ligt en waar je niks anders dan ‘hallo’ en ‘dag’ tegen kunt zeggen. Toen we eindelijk thuis waren was het al zo laat dat we vlug onze voorbereidingen voor het kamp nog moesten treffen en we daarna van vermoeidheid vroeg zijn gaan slapen.

Geen opmerkingen: