zondag 15 april 2012

Zaterdag 7 en Zondag 8 April

Wat een fijn weekend. We besloten het weekend in Surin city dor te brengen, zodat we nog eens een beetje leven in de brouwerij kregen. Vroeg in de ochtend vertrokken we op zaterdag naar Surin. Zoals altijd nemen we dan eerst onze te kleine mountainbikejes en fietsen we naar de universiteit gelegen naast de onze. Van daaruit nemen we dan een busje naar Surin city. We wisten dat het Majestic Hotel dik in orde was, dus gingen we daar een nachtje slapen. Het eerste dat we natuurlijk wouden doen, was een lekkere duik nemen in het zwembad. Een verfrissing, een ontspanning, wat een beademing! Nadien liepen we maar wat te dolen in Surin, want eigenlijk valt daar toch wel bitter weinig te beleven. Al moet ik zeggen dat we ons goed hebben kunnen bezig houden, want ons plaatselijk bakkertje is altijd onze plaats van vertier. We kregen dan eindelijk een telefoontje van Mevrouw Vancauteren dat ze onderweg waren en zouden aankomen tussen 6 en 7 in Surin. Het klinkt misschien ongelooflijk dom, maar we keken er wel enorm naar uit. Iemand van onze school die ons komt bezoeken, dat is toch altijd iets heel speciaals omdat je aan de andere kant van de wereld zit! Om 7u besloten we op het balkon van ons hotel te wachten, daar had je een schitterend uitzicht op de haltes van de busterminal. Plots zag Sam hen lopen, en 2 schimmen wuifden naar ons in de verte. Met een warm ontvangstcomité waren ze eindelijk in Surin. Het eerste wat we kregen was natuurlijk een dikke knuffel, maar daarbovenop kregen we nog 2 pakken heerlijke Belgische koekjes. Jammie! Na een snelle douche namen we hen mee naar een restaurantje om de hoek. Al snel kwamen we erachter dat het pikante thaise eten toch niet echt iets voor hen bleek te zijn. We sloten de dag af met een thais biertje en gingen redelijk vroeg naar bed. Een geslaagde dag!
Zondag openden we de dag met een Westers ontbijt. Een aanslag op onze maag, die nu enkel nog Thais eten gewoon is. We namen in de ochtend weer een flinke duik vooraleer we moesten uitchecken. Het was een lange duik, want we hebben er meer dan 2u ingezeten. Mede ook omdat Vancauteren blijkbaar graag tettert en de tijd dus snel voorbij vloog! Hihi. Voor ons middageten namen we hen mee naar ‘the bowl’. Dat is een restaurantje in Surin uitgebaat door een Westerling, maar waar je wel typisch thais kan eten. Daarna sleurden we hen mee naar het plaatselijke shoppingcenter, Betchasem. Zeker niet te vergelijken met een shoppingcenter zoals in België hoor, allesbehalve! Ze moesten wel eens lachen toen we hen de plaatselijke outfits toonden. En onder plaatselijke outfits heb ik het dan vooral over de Hawaiiaanse hemdjes die onze leerkrachten dragen op school. Nadien gaven we een kleine toer rond Surin, we belandden zelfs in straatjes waar wij nog nooit geweest waren. Ze vonden het een gezellig stadje, en dat was leuk om te horen. We besloten hen ons plaatselijk bakkertje te tonen, want de drankjes daar zijn echt subliem. Ze verschoten nogal toen ze zagen wat voor een kuipen ze hadden besteld! Om 6u kwam Nok ons dan aan het hotel ophalen, zoals een echte Thai namen we de auto met 6 man. Dat was proppen op de achterbank, maar gelukkig krijg ik altijd de eer om vooraan te zitten. Nok nam ons, na even verloren te rijden, mee naar het grillrestaurant waar we eerder al eens heengingen. Het etentje, met veel geplaag en gezever, was eigenlijk wel fijn. Nok nam ons daarna mee naar het plaatselijk nachtmarktje, maar vermits dat niet echt groot was waren we daar ook snel door. Plots wou Nok vliegensvlug naar huis, dus zette ze Mevrouw Vancauteren en haar man af aan het hotel en nam ze ons mee naar ons ‘kot’. Daar eindigde dan heel plots ons gezellig avondje.