donderdag 5 april 2012

Donderdag 5 April

Deze ochtend stonden we op met, jawel, elektriciteit! We waren helemaal klaar voor vandaag, want deze dag moesten we een hele dag lesgeven. Om 9u begonnen we met lesgeven. Hier aan de universiteit geven we les aan 5 studenten die gebuisd waren voor Engels en dus nu bijles krijgen van ons. We kregen voor vandaag 2 onderwerpen (the noun, the article). We hadden wat moeite, want hoe kan je een hele dag lesgeven over maar 2 onderwerpen? Al snel beseften we waarom we maar 2 onderwerpen kregen, de leerlingen hadden weer moeite met Engels. Een doodsimpele zin konden ze niet maken, erg toch. In het begin vonden we het zelf redelijk saai, omdat we de hele dag grammatica moesten geven. Gelukkig hadden we enkele grammaticaspelletjes voorzien, en dat leken de leerlingen ook super te vinden, want opeens durfden ze wel te spreken en kwam er een glimlach op hun gezichtjes. Wat ook wel een beetje wennen was, was dat de leerlingen onze leeftijd hadden. De jongste was 20 jaar en de oudste 24. Het blijft bizar hoor, lesgeven aan iemand die even oud is als jezelf. Toen we om 1u, na onze lunch, terug aankwamen op school bleek alles op slot te zijn. Er had blijkbaar niemand rekening gehouden met het feit dat wij daar nog moesten lesgeven. Slim zijn ze hier niet echt hoor, want we hadden het voor de lunch nog eens gevraagd of alles open blijft. We konden er natuurlijk niet echt mee lachen, want al ons materiaal lag binnen (computer inbegrepen). Ik besloot dan maar te bellen naar Pi Eve (de beste vriendin van Nok), maar die verstond niks van wat ik zei. Plots gaf ze me door aan Nok, en ik was helemaal verward. Nok… dezelfde Nok die ons gisteren heeft afgebeld omdat ze zogezegd niet in Surin kon zijn? En die zit blijkbaar toch in Surin? Ik kon er echt niet mee lachen. Nok is hier verantwoordelijk voor ons, maar ze heeft nog geen 1 keer die verantwoordelijkheid gedragen. Het voelt echt raar om zo plots te beseffen dat iemand waar je zo close mee was, blijkt te leven in haar eigen leugens. Ik vroeg me dan plots wel even af of onze hechte vriendschap dan ook een leugen was. Ik hoop alvast van niet! Nu, Pi Eve is dan gelukkig ons lokaal komen opendoen en zo konden we uiteindelijk toch doorgaan met de les. Eenmaal thuis besloten we een beetje te sporten. Nele en ik hebben een uur gepingpongd, dat deed echt deugd! Ik voelde me weer helemaal herboren, en die koude douche achteraf deed nog meer deugd (al kreeg ik wel kippenvel, want warm water zou af en toe wel eens welkom zijn). In de avond hebben we zoals altijd een film bekeken, ik denk dat wij hier grote filmkenners gaan worden! Na de film was ik uitgeteld, en dat voelde goed, want dat betekent dat we vandaag actief bezig zijn geweest! Nu ben ik klaar voor de volgende dag!

Geen opmerkingen: