woensdag 22 februari 2012

21 februari

Ik heb een zeer vermoeiende dag achter de rug. In de ochtend heb ik weer iets nieuws gezien tijdens de ochtendceremonie. Blijkbaar zijn ze hier heel strict op het correct dragen van het uniform, want toen 2 leerlingen hun veters niet proper hadden gebonden kregen ze een tik van de stok op hun voeten. Ik weet niet of het pijnlijk was, maar een leuk zicht was het zeker niet! Tijdens de toespraak van de directeur hebben we even moeten lachen, er was vandaag een leerling naar school gekomen met maar 1 schoen aan, zij had het excuus dat haar hond haar andere schoen had opgegeten. Dit excuus zou in BelgiĆ« helemaal niet pakken, maar hier lopen er zoveel honden over straat, dus weet je ook dat dit excuus hier echt wel mogelijk is. De eerste 4u heb ik moeten lesgeven, het waren 4 vermoeiende uren, omdat ik heel veel interactie had voorzien. Ik wil de leerlingen zoveel mogelijk de kans geven om Engels te spreken, maar dat is natuurlijk ten koste van de leerkracht, want die moet dan heel alert blijven en alles horen, daarom dat je na 4u echt wel bekaf bent (en zeker bij dit niveau). In de namiddag had ik een uurtje vrij, dus zat ik weer bij mijn vaste ploeg. Pi Na heeft me vandaag geleerd hoe je een ananas moest snijden. Ik had dit in BelgiĆ« nooit zo gedaan. Best wel interessant hoor, iets leren van iemand die geen Engels kan. En toch is het ons gelukt! Ook deze keer hebben we allemaal enorm veel gelachen, ik geef je 2 voorbeeldjes. Tijdens het weekend was ik naar de olifantenshow geweest, Pi Noj wou me vragen of ik bang was van de olifanten, maar door haar gebrekkig Engels werd alles uit de context gehaald. Zij zei tegen mij ‘you scary elephant’. Ik kon me niet houden van het lachen, dat is natuurlijk de eerste keer dat ik te horen kreeg dat ik een olifant ben. De hele dag deed dat verhaal de ronde, en elke keer vloeiden er weer traantjes tijdens de lachbuien. Dan hebben we nog eens goed gelachen met mijn Thais. Ik had de dag voordien de cijfers geleerd in het Thais, dus vroegen ze vandaag of ik die eens luidop kon voorzeggen. Nummer 7 is ‘jet’. Maar vermits ik zoveel bezig ben met Engels, sprak ik het uit als ‘jet’ zoals in ‘jet stream’. Iedereen begon luidkeels te lachen, en ik kon echt niet volgen. Blijkbaar was de juiste uitspraak ‘yet’, want als je ‘jet’ zegt dan bedoelt dat ‘seks hebben’. We lagen natuurlijk weer krom van het lachen. Talen zijn toch een grappig iets, en ik ben blij dat we er zoveel mee kunnen lachen. In de namiddag heb ik dan nog ‘The English Club’ geleid, dat is voor leerlingen die graag Engels doen en na de les er nog wat mee willen doen. Een club kan je het niet zozeer noemen, want het bestaat slechts uit 3 leden, haha! Ik hoop dat er na vandaag meer leerlingen zullen bijkomen. Ik wist dat de meeste leerlingen in de vorige les nieuwe woordjes hadden geleerd over ‘the supermarket’, daarom had ik een spel voorzien waarbij ze die woorden voortdurend moesten gebruiken. Na het einde zeiden de leerlingen mij dat ze zooooo blij waren en dat het super tof was. Het zijn toch allemaal zo toffe leerlingen hier. Eenmaal thuis, had ik eens zin om wat te fietsen, ik heb dus een klein fietstochtje gemaakt. Niet heel ver hoor, want het enigste dat je hier vindt is een straat van kilometers, kilometers lang, met aan de zijkant enkel maar dorre weides. Dat wordt na een tijdje wel afgezaagd, dus keerde ik al snel weer om en was ik na 45minuutjes toch weer thuis. Daarna heb ik de strijk gedaan. Jesus, ik heb nog nooit de strijk gedaan met een strijkijzer zoals hier! Loodzwaar was dat ding, na 1 t-shirt had ik echt al last aan mijn arm. Het toestel deed me echt denken aan de jaren stillekes, met onderaan nog zo een groot stuk ijzer eraan. Ik was blij toen mijn strijk gedaan was! Hihi. Daarna ben ik maar weer gewoon in mijn bedje gekropen, want ik was weer enorm uitgeput!

2 opmerkingen:

Zer0.BE zei

Dus daar komt "van jetje geven" vandaan :D

Unknown zei

haha, Steven, die had ik nog niet door :)